top of page

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΣΑΜΑΡΙΑ 1

Στα πλαίσια λειτουργίας 7 μηνών της ιστοσελίδας μας chania ships  αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε το πρώτο μας εν πλω αφιέρωμα.Δεν θα μπορούσαμε να μην  διαλέξουμε  την γραμμή που η ιστορία της αλλά και η διαδρομή της είναι τόσο μαγευτική όπως και το ταξίδι που θα σας παρουσιάσουμε παρακάτω.Φυσικά μιλάμε για το δεύτερο πλοίο της εταιρείας ΑΝΕΝΔΥΚ με την ονομασία ΣΑΜΑΡΙΑ 1 και τον αξιότιμο καπετάνιο Ανδρέα Βαρδουλάκη.

Προτού ξεκινήσουμε το αφιέρωμα ας πούμε λίγα λόγια για το πλοίο.

Το Σαμαριά 1 κατασκευάστηκε το 1986 με υλικό κατασκευής το χάλυβα.Το μήκος του πλοίου είναι 46 μέτρα και 12 μέτρα πλάτος.Το Σαμαριά 1 είναι πλοίο ανοιχτού τύπου έχει την δυνατότητα μεταφοράς 480 επιβατών , μεταφοράς 28 Ι.Χ και 10 φορτηγά ενώ το πλήρωμα που διαθέτει  είναι 10 άτομα..

Η κατασκευή του πλοίου το 2011 σε κλειστού τύπου:

Το 2011 το πλοίο πραγματοποιεί την μετασκευή κλειστού τύπου βάση στους νεότερους κανονισμούς για τα πλοία που ταξιδεύουν πάνω από 6 μίλια από την ακτή όπου προστέθηκαν δύο υδατοστεγής μέρη το ένα πρίμα και το άλλο πλώρα.Η μετασκευή του Σαμαριά 1 διήρκησε έξι μήνες περίπου ενώ μετά ακολούθησε η ίδια μετασκευή στο μεγαλύτερο πλοίο της εταιρείας στο "ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ" .

Τα δρομολόγια του πλοίου:

Τα δρομολόγια που εκτελεί το πλοίο είναι Παλαιόχωρα-Σούγια-Αγία Ρουμέλη-Λουτρό-Χώρα Σφακίων, καθώς και η επιδοτούμενη γραμμή της Νήσος Γαύδου όπου είναι 2 δρομολόγια την εβδομάδα από την χώρα των Σφακίων και 2 δρομολόγια από την Παλαιόχωρα, ενώ από του χρόνου τα δρομολόγια από 4 την εβδομάδα προς της Γαύδο θα γίνουν 6 φορές την εβδομάδα όπως ανέφερε στην συνέντευξη που έδωσε στο Chania Ships ο καπετάνιος του πλοίου Ανδρέας Βαρδουλάκης.

Τετάρτη 1 Ιουλίου 2020 καταφθάνουμε στα γραφεία της ΑΝΕΝΔΥΚ για να καταθέσουμε το αίτημα μας για το αφιέρωμα μας στο Σαμαριά 1,έχοντας μια σύντομη ομιλία με την Κα Αντιγόνη Μπολιώτη και τον καπετάνιο του Σαμαριά 1 Κο Ανδρέα Βανδουλάκη κανονίσαμε την Παρασκευή 3 Ιουλίου να κάνουμε το ταξίδι μας στα υπέροχα γαλάζια νερά των Σφακίων και φυσικά στην διαδρομή Χώρα Σφακίων-Αγία Ρουμέλη.

Το ταξίδι μας:

Παρασκευή 10 η ώρα το πρωί καταφθάνουμε στην χώρα των Σφακίων και βρίσκουμε το Σαμαρία 1 έτοιμο για να επιβιβάσει και τα ποιο πολλά φορτηγά,Ι,Χ να έχουν είδη βρει την θέση τους στο γκαράζ του πλοίου, καθώς το πλοίο θα δέσει σε δύο λιμάνια και μετά να πραγματοποιήσει την άγονη της Γαύδου.

Επιβιβαζόμαστε σιγά σιγά και εμείς στο πλοίο με τους επιβάτες έχοντας την μεγάλη χαρά που βρισκόμαστε σε ένα τέτοιο πλοίο για την πραγματοποιήσει ενός ακόμα αφιερώματος. Ανεβαίνοντας την πρώτη σκάλα βρισκόμαστε στο κατάστρωμα Νο 3 όπου βρίσκουμε τα πρώτα εξωτερικά καθίσματα όπου στην πορεία απολαύσαμε τα καταγάλανα νερά των Σφακίων.

Ωρα 10:30 το Σαμαριά 1 αρχίζει να μαζεύει κάβους και είμαστε έτοιμοι για το ταξίδι μας,λίγο πριν αναχωρήσουμε από το λιμάνι των Σφακίων ανεβαίνουμε στο κατάστρωμα Νο 4 και συγκεκριμένα στην όμορφη γέφυρα του πλοίου. Μπαίνοντας στην γέφυρα ένα μεγάλο χαμόγελο μας υποδέχτηκε και μας καλώς όρισε και δεν μπορούσε να ήταν άλλος από τον καλό φίλο,αδερφό αλλά και καπετάνιο του Σαμαριά 1 Ανδρέα Βαρδουλάκη.

Η ώρα της αναχώρησης ξεκινάει και βάζουμε πλώρη για το πρώτο μας λιμάνι το Λουτρό, και εμείς είπαμε σιγά σιγά να ξεκινήσουμε το αφιέρωμα μας και φυσικά θα ξεκινήσουμε από τα χαμηλά και ένα κατάστρωμα κάτω από εκεί που επιβιβαστήκαμε και φυσικά την καρδιά του πλοίου το Μηχανοστάσιο.

Μπαίνοντας στο χώρο του μηχανοστασίου μας υποδέχτηκε και μας καλώς όρισε ο ένας από του δύο μηχανικούς του πλοίου ο Νίκος Αρχοντάκης με τον οποίο είχαμε μία σύντομη γνωριμία πριν από την ξενάγηση μας στο μηχανοστάσιο. Το μηχανοστάσιο του Σαμαρια κρύβει 2 κύριες μηχανές (κατασκευης Βελγίου ABC έτος 1985) 6 κυλίνδρων σε σειρά και 500 ίππους η κάθε μία με δυνατότητα μέχρι 600 στροφές στα 12 knots μέγιστη ταχύτητα.Το πλοίο Διαθέτει 2 ηλεκτρομηχανες (FPT έτος κατασκευής 2016) για την ηλεκτροδότηση τον αναγκών του πλοίου και των βοηθητικών μηχανημάτων (καταπέλτης ,άγκυρες ,βοηθητικά μηχανήματα μηχανοστασίου κ.α) Το πλήρωμά του μηχανοστασίου όπως είπαμε και πιο πάνω αποτελείται από 2 μηχανικούς του Ε.Ν οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την ορθή λειτουργία τον μηχανών και την συντήρηση τους με σκοπό την ασφαλή μεταφορά τον επιβατών

Έχοντας ολοκληρώσει την φωτογράφιση και έχοντας πάρει της πληροφορίες για το μηχανοστάσιο του πλοίου ανεβαίνουμε ξανά προς τα πάνω και στο κύριο γκαράζ όπου ο χώρος για να περάσουμε είναι ελάχιστος από τα αυτοκίνητα που είναι στο γκαράζ λόγου και του τριήμερου που είναι μπροστά μας,λίγο κάπου στην μέση του γκαράζ υπάρχει ένας μικρός χώρος για την φύλαξη των κατοικίδιων.

Η ώρα περνάει και φτάνουμε σιγά σιγά στο πανέμορφο Λουτρό εκεί που μερικοί επιβάτες θα κατέβουν από το πλοίο για να απολαύσουν το Σαββατοκύριακο τους όμορφα και χαλαρά,μετά την αποβίβαση των επιβατών συνεχίζουμε το ταξίδι μας για την Αγιά Ρουμέλη και μιας και έχουν κατεβεί μερικοί επιβάτες είπαμε να συνεχίσουμε την ξενάγηση μας.

Ανεβαίνουμε στο κατάστρωμα Νο 3 και το εσωτερικό σαλόνι του πλοίου, ένας διαμορφωμένος άψογα θα λέγαμε, με τους δερμάτινους καναπέδες να κλέβουν την παράσταση καθώς ο κάθε επιβάτης που θα βρεθεί στο εσωτερικό σαλόνι του Σαμαριά μπορεί να απολαύσει το ταξίδι του με την θέα προς τα έξω από τα μεγάλα τετράγωνα παράθυρα καθώς και την θέα προς την πλώρη

Με ένα καφέ στο χέρι και έχοντας πιάσει την κουβέντα με μερικά άτομα του πληρώματος σίγα σίγα φτάνουμε στο προορισμό μας στην Αγιά Ρουμέλη,αφού πιάσαμε λιμάνι και λίγο πριν αποβιβαστούμε ανανεώνουμε το ραντεβού μας με τον καπετάν Ανδρέα για την Κυριακή το απόγευμα και φεύγουμε.

Την Παρασκευή το απόγευμα λίγο μετά τις 18:00 βλέπουμε το πλοίο να καταφθάνει στο λιμάνι της Αγίας Ρουμέλη και φυσικά δεν μπορούσαμε να μην κατέβουμε στην προβλήτα για ένα βίντεο με τον πρωταγωνιστή μας,η αποβίβαση-επιβίβαση των επιβατών και κάποιον οχημάτων γίνετε με γρήγορο βάδισμα και μέσα σε δέκα λεπτά το πλοίο σηκώνει άγκυρα για το λιμάνι των Σφακίων.

Εχοντας περάσει δύο υπέροχες μέρες στην Αγία Ρουμέλη η Κυριακή φτάνει και σιγά σιγά θα αναχωρήσουμε προς τα πίσω.

Η επιστροφή:

Κυριακή απόγευμα ώρα 18:00 καταφθάνει το Σαμαριά 1 στο λιμάνι της Αγιάς Ρουμέλης και έχοντας χαιρετήσει τους φίλους μας επιβιβαζόμαστε πάλι για να επιστρέψουμε στο προορισμό μας και φυσικά για να ολοκληρώσουμε το αφιέρωμα μας.Μπαίνοντας στο Σαμαριά 1 μίας και έχουμε αφίσει λίγους χώρους για φωτογράφιση είπαμε να ξεκινήσουμε από τα ψηλά και το κατάστρωμα Νο 4 και συγκεκριμένα την Γέφυρα του πλοίου κοντά στον αδελφό μας τον Καπετάν Ανδρέα.

Αφού αναχωρήσαμε από την Αγιά Ρουμέλη κάτσαμε στην γέφυρα με τον καπετάν Ανδρέα όπου μας παραχώρησε μια μικρή ηχογραφημένη συνέντευξη για το πλοίο που βρισκόμασταν καθώς και για την ΑΝΕΝΔΥΚ.Αφού ολοκληρώσαμε την συνέντευξή ήρθε η ώρα να πούμε δυο λόγια για την γέφυρα του πλοίου. Η γέφυρα του Σαμαριά είναι εξοπλισμένη με όλα τα όργανα και βοηθήματα που επιβάλλουν οι κανονισμοί και ακόμα περισσότερα. Συγκεκριμένα έχει: δύο radar ένα 48 μιλίων, και ένα 64 μιλίων, τρία VHF τα δύο είναι Dsc (δηλ με το πάτημα ενός κουμπιού στέλνουν αυτόματα σήμα κινδύνου με το όνομα και την θέση του πλοίου), και ένα απλό. Επίσης έχει δύο GPS με ploter, βυθόμετρο, NAVTEX, σύστημα πυρανίχνευσης, και πολλά άλλα,όπως μας ανέφερε ο καπετάνιος του πλοίου.

Με ένα τεράστιο χαμόγελο βγαίνουμε από την γέφυρα αλλά παραμένουμε στο ίδιο κατάστρωμα και προχωράμε προς το εξωτερικό μπαρ του πλοίου και συγκεκριμένα το μόνο από τα δύο που λειτουργούν καθώς υπάρχει ακόμα ένα μπαρ στο κατάστρωμα Νο 3 και στο εσωτερικό σαλόνι όπου λειτουργούσε κυρίως παλαιότερα όταν στο καράβι υπήρχαν πολλοί επιβάτες. Μπροστά από το εξωτερικό μπαρ του Σαμαριά 1 υπάρχουν τα άνετα μπλε υπαίθρια καθίσματα όπως και σε όλο το κατάστρωμα του Νο 3.

Μείναμε αρκετή ώρα στο εξωτερικό κατάστρωμα Νο 4 και απολαμβάνοντας το ταξίδι της επιστροφής καθώς και τα καταγάλανα νερά των Σφακίων με έναν καφέ στο χέρι,σιγά σιγά βλέπουμε να καταφθάνουμε στο Λουτρό και να ανέβουν στο πλοίο και κάποιοι άλλοι επιβάτες με προορισμό την χώρα των Σφακίων.

Έχοντας βάλει πλώρη για τα Σφακιά είπαμε να κατέβουμε μια σκάλα προς τα κάτω και στο κατάστρωμα Νο 3 πού εκτός από το εσωτερικό σαλόνι υπάρχουν και άλλα εξωτερικά υπαίθρια καθίσματα τοποθετημένα στο τετράγωνο γύρω από το εσωτερικό σαλόνι καθώς και στην πρύμνη του καταστρώματος Νο 3.

107102132_653926655197650_67266520805408

Και κάπως έτσι λίγο μετά τις 19:30 δέσαμε στο λιμάνι των Σφακίων,αφού αποβιβάστηκαν οι επιβάτες ήρθε η ώρα να αποχαιρετήσουμε το πλήρωμα του Σαμαρία 1 και να κατεβούμε και μεις.

Ξεκινάμε από τον μοναδικό αδερφό μας και καπετάνιο του πλοίου που εδώ τα λόγια δεν υπάρχουν και φυσικά μιλάμε για τον Ανδρέα Βαρδουλάκη, ένας άνθρωπος που από το πρώτο τηλέφωνο που του κάναμε και του είπαμε την ιδέα μας ήταν πρόθυμος να μας δεχτεί στο πλοίο και φυσικά πάντα με το χαμόγελο στα χίλια.

Στο μηχανοστάσιο γνωρίσαμε δύο εξαίρετους μηχανικούς που μας κάνανε να νιώθουμε σαν το σπίτι μας από την φιλοξενία τους και από την προθυμία να μας βοηθήσουν σε όλο αυτό που ετοιμάζουμε,αναφερόμαστε στους δύο καλούς φίλους του Chania Ships τον Λευτέρη Πεντάρη και τον Νίκο Αρχοντάκη.

Ένα ακόμα μεγάλο ευχαριστώ οφείλουμε να πούμε στα άτομα του πληρώματος του Σαμαριά 1 που ήταν δίπλα μας κατά την διάρκεια του ταξιδιού γενικότερα τον Κο Χαράλαμπο Νικολουδάκη (πλήρωμα του Σαμαριά 1) και τον κύριο Μανώλη Ριτζάκη (Ανθυποπλοίαρχος) και τους ευχόμαστε καλά ταξίδια και ο Άγιος Νικόλαος στην πλώρη τους.

Το πιο μεγάλο ευχαριστώ θα το πούμε φυσικά στην κυρία Αντιγόνη Μπολιώτη που για ακόμα μία φορά μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε ένα τέτοιο αφιέρωμα.

Φυσικά το πιο μεγάλο ευχαριστώ θα το πούμε σε εσάς που μας στηρίζετε και μας ακολουθείτε σε κάθε μας βήμα!!

Ακούστε εδώ την ηχογραφημένη  συνέντευξη που παραχώρησε στο Chania Ships ο καπετάνιος του Σαμαριά 1 Ανδρέας Βαρδουλάκης.

Ενα μεγάλο ευχαριστώ θα πούμε και στην ταβέρνα παραλία της οικογενείας Λυκογιαννακη στην Αγία Ρουμέλη για την υπέροχη φιλοξενία

Το αφιέρωμα αυτό αφιερώνεται με πολύ αγάπη σε μια ψυχή που μπήκε για λίγο στην παρέα του Chania Ships αλλά οι συνθήκες την γύρισαν πίσω στην Θεσσαλονίκη.

Για την πραγματοποίηση του αφιερώματος σημμετείχαν οι

Κοκογιαννάκης Ελευθέριος: Φωτογραφικό υλικό-Κείμενο.