top of page

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΙΩΣΗΦ Κ

Η Κρέτα Κάργκο Λάινς Ν.Ε. ιδρύθηκε το 2014 με κύριο τομέα δραστηριότητας τις θαλάσσιες μεταφορές. Αναλαμβάνει την μεταφορά επιβατικών και φορτηγών οχημάτων καθώς και κάθε είδους φορτίου, εξειδικευμένου και επικίνδυνου από τη ηπειρωτική Ελλάδα προς τα νησιά του Αιγαίου. Σήμερα αποτελεί σταθερό συνεργάτη των μεγαλύτερων εταιριών στο χώρο της ενέργειας και βασικό δίαυλο μεταφοράς για τα νησιά του Αιγαίου, δεδομένου ότι εκτελεί τακτικά δρομολόγια με τα δύο ιδιόκτητα φορτηγά – οχηματαγωγά πλοία που διαθέτει.

Τον Ιανουάριο του 2020 η οικογένεια της CRETA CARGO LINES αποφασίζει και μεγαλώνει τον στόλο της και αγοράζει ένα ακόμα πλοίο με μήκος 133 μέτρα και 21.65 πλάτος. Και δρομολογείται για να καλύψει ανάγκες πολλών νησιών του Αιγαίου εκτός από κάθε Πέμπτη και Σάββατο που εκτελεί το δρομολόγιο από και προς το Νομό των Χανίων και πιο συγκεκριμένα στο λιμάνι της Σούδας.

Το Ιωσήφ Κ ναυπηγήθηκε το 1979 στο ναυπηγείο A/S Vaagen Verft του χωριού Kyrksaeterora της Νορβηγίας. Το πρώτο του όνομα ήταν NORWEGIAN CHALLENGER στην συνέχεια και στο κοντινό 2020 μετονομάζεται από την CRETA CARGO LINES σε "ΙΩΣΗΦ Κ" στην μνήμη του αείμνηστου Ιωσήφ Κουκιανάκη ενός εκ των πλοιοκτητών της CRETAN GARGO LINES.

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ

Την Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου του 2021 σε τηλεφωνική συνεννόηση που είχαμε με τον κύριο Στέλιο Κουκιανάκη κανονίζουμε να πραγματοποιήσουμε το αφιέρωμα μας την ερχόμενη Πέμπτη το πρωί κι δίνουνε ραντεβού το λιμάνι της Σούδας.

Πέμπτη 12.00 η ώρα το πρωί καταφθάνουμε στον εμπορικό λιμένα της Σούδας όπου βρίσκουμε δεμένο το πλοίο και έτοιμο να το εξερευνήσουμε. Κάνουμε την επιβίβαση μας από τον έναν από τους δύο καταπέλτες που διαθέτει το "ΙΩΣΗΦ Κ " και βρισκόμαστε στο κλειστώ γκαράζ του πλοίου εκεί όπου μας υποδέχεται ο Υποπλοίαρχος Κος Βελαλόπουλος Γεώργιος όπου είχαμε ένα σύντομο χαιρετισμό.

Ξεκινάμε σιγά σιγά την βόλτα μας από το κλειστό γκαράζ το οποίο έχει την δυνατότητα να φιλοξενηθούν γύρος στα 40 φορτηγά (η μέγιστη φόρτωση του πλοίου είναι τα 80 φορτηγά) . Πηγαίνοντας πλώρα του κλειστού γκαράζ βλέπουμε ένα άνετο και πελώριο χώρο που μπορούν να φιλοξενηθούνε άνετα και υπεύθυνα τα φορτηγά σε κάθε δρομολόγιο του Ιωσήφ Κ. Ένα επίπεδο πιο κάτω από το κυρίως κλειστό γκαράζ του πλοίου υπάρχει το μικρό γκαράζ των Ι.Χ όπου μπορούν να φιλοξενηθούν αυτοκίνητα καθώς και δίκυκλα με μεγάλη ασφάλεια.

Έχοντας πάρει το φωτογραφικό υλικό που χρειαζόμαστε για το αφιέρωμα μας από το γκαράζ που βρισκόμασταν και με την καλή παρέα του Στέλιου Κουκιανάκη και του Υποπλοίαρχου Κος Βελαλόπουλου Γεώργιου ήρθε η ώρα να ανεβούμε προς τα πάνω καταστρώματα . Με την βοήθεια του ανελκυστήρα που διαθέτει το πλοίο βρισκόμαστε στο κατάστρωμα Νο 4. Εκεί συναντάμε την τραπεζαρία- σαλόνι των οδηγών. Ένας πολύ όμορφος και υπέροχα διαμορφωμένος χώρος θα λέγαμε όπου μπορεί ο κάθε οδηγός να απολαύσει το γεύμα του ή να αγναντέψει την θάλασσα από τα μεγάλα τετράγωνα παράθυρα που υπάρχουν στην τραπεζαρία. Να επισημάνουμε ότι η τραπεζαρία του Ιωσήφ Κ θυμίζει τραπεζαρία μεγάλου επιβατικού πλοίου καθώς οι άνθρωποι της Cretan Gargo Lines την έχουν διαμορφώσει άψογα.

Βγαίνουμε από τον χώρο της τραπεζαρίας και λίγο πριν κάνουμε την βόλτα μας στα έξω καταστρώματα του επιπέδου Νο 4 συναντήσαμε τον Chef του πλοίου Κος Ζώρζο Δημήτριο με τον οποίο είχαμε ένα σύντομο χαιρετισμό και ένα καλώς όρισμα από μεριάς του. Μία μικρή ξύλινη πόρτα μας οδηγεί στα έξω καταστρώματα εκεί όπου χαζέψαμε από ψηλά το λιμάνι της Σούδας αλλά κάναμε και την βόλτα μας καθώς το εξωτερικό κατάστρωμα Νο 4 είναι άνετο και ευρύχωρο.

Επιστρέφουμε στο εσωτερικό κομμάτι του πλοίου και με την βοήθεια της συμβατής σκάλας βρισκόμαστε στο κατάστρωμα Νο 5 εκεί όπου βρίσκουμε 4 καμπίνες για τους οδηγούς που ταξιδεύουν με το πλοίο. Μπαίνουμε στης δύο από της τέσσερις καμπίνες και με το θέαμα που αντικρίσαμε το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε είναι να μπούμε ότι τα λόγια σώπασαν καθώς οι καμπίνες είναι άψογα διαμορφωμένες σαν να βρισκόμαστε σε επιβατικό πλοίο και έτοιμες να υποδεχτούν τον κάθε επιβάτη-οδηγό να ξεκουραστεί με άνεση και ασφάλεια όλη την διάρκεια του ταξιδιού. Να σημειώσουμε ότι οι καμπίνες του Ιωσήφ Κ είναι χωρισμένες σε δίκλινες, τετράκλινες, και εξάκλινες. Στο υπόλοιπο κατάστρωμα του Νο 5 υπάρχουν οι καμπίνες του πληρώματος καθώς και το Νοσοκομείο που διαθέτει το πλοίο.

Αφού πήραμε μία καλή γεύση από τις καμπίνες του πλοίου σειρά έχει το πρότελευταιο κατάστρωμα του και η πανέμορφη γέφυρα του Ιωσήφ Κ. Μπαίνοντας στην γέφυρα του Ιωσήφ Κ μένουμε με το στόμα ανοικτό διότι αντικρίσαμε μπροστά μας ένα άψογα διαμορφωμένο και πολύ άνετο χώρο. Εντύπωση μας κάνει ο φωτισμός της γέφυρας του πλοίου και όπως μας ανέφερε ο Υποπλοίαρχου Κος Βελαλόπουλος είναι εξοπλισμένη με όλα τα όργανα που απαιτεί η ναυσιπλοΐα και αυτό προσφέρει ένα ασφαλές ταξίδι προς τους προορισμούς του.

Βγαίνοντας από το αριστερό πλαϊνό της γέφυρας για να πραγματοποιήσουμε την βόλτα μας και στο εξωτερικό χώρο του καταστρώματος Νο 6 χαζεύουμε το ανοικτό γκαράζ του Ιωσήφ Κ από ψηλά και πραγματικά νιώθουμε ότι η οικογένεια της Cretan Gargo Lines μας έχει κάνει το καλύτερο δώρο να βρισκόμαστε σε ένα τέτοιο πλοίο διαμάντι για τα Κρητικά νερά καθώς και για τις Ελληνικές θάλασσες.

Προχωράμε πρυμναία του καταστρώματος Νο6 χαζεύοντας την Σούδα από ψηλά και πραγματικά μοιάζει όνειρο. Με την βοήθεια της τελευταίας σκάλας ανεβαίνουμε ένα κατάστρωμα ακόμα και φτάνουμε στο κατάστρωμα με την υπέροχη τσιμινιέρα του πλοίο όπου πάνω της βλέπουμε χαραγμένο το αρχικό γράμμα του ιδιοκτήτη Κύριου Κουκιανάκη (Κ), Να ξανά αναφέρουμε ότι το όνομα του πλοίου είναι στην μνήμη του αείμνηστου Ιωσήφ Κουκιανάκη (ενός εκ των πλοιοκτητών της Cretan Gargo Lines)

Γυρίζοντας προς την γέφυρα χαζεύουμε τον κόλπο της Σούδας από ψηλά καθώς η θάλασσα είναι ήρεμη και τα νερά καταγάλανα. Στα δεξιά μας από την γέφυρα υπάρχουν οι βαρδιόλες του πλοίου πού είναι τελευταίας τεχνολογίας βοηθώντας το πλοίο να προσεγγίζει και να αναχώρει από τα λιμάνια με άνεση και ασφάλεια.

Αφού ολοκληρώσαμε την ξενάγηση μας στον χώρο της γέφυρας και με την βοήθεια του ανελκυστήρα βρισκόμαστε πάλι στο κλειστό γκαράζ του πλοίου όπου έγινε καί η έναρξη της εξερεύνησης και της δημιουργίας του αφιερώματος. Συνεχίζουμε προς τα δύο σημεία του πλοίου όπου δεν έχουμε επισκεφθεί ακόμα και φυσίκα μιλάμε για το ανοικτό γκαράζ και την "καρδία" του πλοίου το μηχανοστάσιο.

Βγαίνουμε προς τον καταπέλτη και κατευθυνόμαστε προς τον αριστερό καταπέλτη και με την βοήθεια του βρισκόμαστε στο ανοικτό γκαράζ του πλοίου ένα άνετο και πολύ όμορφο γκαράζ να αναφέρουμε. Η βόλτα μας στο ανοικτό γκαράζ του πλοίου είναι υπέροχη καθώς εκείνη την ώρα δεν υπήρχαν φορτηγά μέσα και το περπατήσαμε γίνεται πιο άνετα. Το ανοικτό γκαράζ που βρισκόμαστε όπως μας ανάφερε ο κύριος Κουκιανάκης είναι πολύ άψογα διαμορφωμένο βοηθώντας τους οδηγούς να ελιχθούν άνετα και με ασφάλεια μέσα σε αυτό.

Φτάνοντας στην πλώρη του Ιωσήφ Κ μία μικρή πόρτα μας οδηγεί στην υπέροχη πλώρη του μία όμορφη πλώρη που πραγματικά δεν σου κάνει όρεξη να φύγεις. Επιστρέφοντας προς τα πίσω και λίγο πριν την αναχώρηση μας για το μηχανοστάσιο παρατηρούμε από χαμηλά τα υπέροχα τετράγωνα της γέφυρα του Ιωσήφ Κ που επισκεφθήκαμε πριν από λίγο και πραγματικά είδαμε την ομορφιά που έχει αυτό το πλοίο.

Η ώρα περνάει ευχάριστα και ήρθε η στιγμή που περιμέναμε πως και πως απ' την αρχή της ξενάγησης να επιστρέψουμε και πάλι στο κλειστό γκαράζ του πλοίου και συγκεκριμένα στο κατάστρωμα με την ονομασία το Μηχανοστάσιο του πλοίου.

Μπαίνοντας στον χώρο του Μηχανοστασίου μας υποδέχτηκε ο Α'Μηχανικός του πλοίου Κος Βολακάκης Εμμανουήλ με τον οποίο είχαμε ένα σύντομο χαιρετισμό πριν ξεκινήσουμε την ξενάγηση στον "χώρο του". Ξεκινάμε την ξενάγηση μας στον χώρο του μηχανοστασίου από της 2 κύριες μηχανές (MAK 12M 453K, 3310KW) που διαθέτει και παρέχουν την ταχύτητα των 17 μιλίων στο πλοίο. Στο μηχανοστάσιο του πλοίου υπάρχουν ακόμα και 3 ηλεκτρογεννήτριες 228KW. Σε γενικές γραμμές το μηχανοστάσιο του Ιωσήφ Κ είναι άψογο διαμορφωμένο και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλα μηχανοστάσια.

Αφού ολοκληρώθηκε η ξενάγηση μας στο χώρο του μηχανοστασίου έγινε η επιστροφή προς το σημείο που αρχίσαμε το αφιέρωμα μας με την βοήθεια του ιδιοκτήτη κυρίου Κουκιανάκη.Σιγα σιγά και με μισή καρδιά ήρθε η ώρα της αποχώρησης μας από το πλοίο. Λίγο πριν κατέβουμε στο λιμάνι της Σούδας ευχαριστήσαμε όλα τα μέλη του πλοίου για την άψογη συνεργία που είχα σε όλη την διάρκεια της ξενάγησης. Ατομικές ευχαριστείς δεν θα μπορούσαμε να μην δώσουμε στον Κύριο Βελαλόπουλο καθώς και στον Κύριο Κουκιανάκη για την στήριξη στο πρόσωπο μας καθώς και στην σελίδα μας ( www.chaniaships.com ) και τους ευχόμαστε πάντα υγεία και καλές θάλασσες.

Με εκτίμηση η ομάδα του CHANIA SHIPS.