top of page

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ  (IMO 7907673)

(1979-1989 Κατασκευή)

Το πλοίο έγινε παραγγελία από την Stena Line AB το 1979. Ήταν το τρίτο από τα 4 πλοία που είχε παραγγείλει η Stena Line και κατασκευαζόταν στην Πολωνία και η ονομασία του θα ήταν Stena Polonica. Η κατασκευή είχε καθυστερήσει αλλά στις 28 Οκτωβρίου 1984 ξεκίνησε. Παρόλα αυτά το 1986 η Stena Line ακύρωσε την παραγγελία επειδή δεν είχε κατασκευαστεί κανένα μέρος του εσωτερικού εξοπλισμού του πλοίου και λόγο των μεγάλων καθυστερήσεων.

Το ίδιο έγινε και για ένα από τα αδέρφια πλοία της παραγγελιας, έτσι μόνο δύο από τα τέσσερα πλοία παραδόθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν από την Stena Line.

Έως το 1988 παρέμεινε στην Γκντίνια της Πολωνίας, όταν και η ναυτιλιακή εταιρεία Fred Olsen αγόρασε το πλοίο, το οποίο μετονομάστηκε σε Bonanza.

Η εταιρεία είχε σκοπό να μεταφέρει το πλοίο στην Βρέμη για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του, κάτι το οποίο όμως ποτέ δεν συνέβη με αποτέλεσμα το πλοίο να παραμείνει για άλλο ένα χρόνο στην Γκντίνια.

Τότε η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης (ΑΝΕΚ) το αγόρασε έναντι 6,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Ρυμουλκήθηκε από την εταιρεία Maersk Blazer στην περιοχή της Ελευσίνας στις 16 Φεβρουαρίου 1989, ενώ τον Νοέμβριο του ίδιου έτους μεταφέρθηκε στο Πέραμα για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του.

65776198_694886920960437_733769959653507

ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΑΣ

Καλοκαίρι 2023 η ναυτιλιακή εταιρεία ΑΝΕΚ LINES δρομολογεί το πλοίο "Ελευθέριος Βενιζέλος" στην γραμμή Χανία προς Πειραιάς και Πειραιά προς Χανιά.

Η ομάδα του Chaniaships.com με αφορμή αυτή την κίνηση της εταιρείας σκέφτηκε ότι είναι μια πολύ καλή ιδέα να επισκεφθούμε την ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ και με την βοήθεια του αρμόδιου προσωπικού να δημιουργήσουμε για το κοινό της σελίδας μας ένα ολοκληρωμένο αφιέρωμα προς τιμής του "Ελευθερίος Βενιζέλος".

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου και τις πρώτες πρωινές ώρες σε συνεννόηση με την αγαπημένη μας κυρία Αννα Νικολακάκη και φυσικά τον Πλοίαρχο του Πλοίου Κύριο Θεοχάρη Αποστολάκο καταφθάνουμε στο λιμάνι της Σούδας για την πραγματοποίηση ενός ακόμα αφιερώματος (που σίγουρα για εμάς θα μας μείνει χαραγμένο στις

μνήμες μας) σε ένα στολίδι της Ελληνικής Ακτοπλοϊας και δεν είναι άλλο από αυτό του "Ελευθερίος Βενιζέλος".

Τα ρολόγια μας δείχνουν 11.00 και η ομάδα μας έχει μαζευτεί κάτω από τον "κολοσσό" που λέγεται "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Η χαρά μας είναι τεράστια καθώς ανυπομονούμε να ξεκινήσει η ξενάγηση μέσα στους χώρους του "Ελευθερίος Βενιζέλος".

Λίγο πριν μπούμε στο πλοίο μια ευχάριστη έκπληξη μας περιμένει στην είσοδο.

Η αγαπημένη σε όλους μας Κυρία Νικολακάκη Αννα βρίσκεται στο πλοίο και με μεγαλη μας έκπληξη καθώς και χαρά θα είναι δίπλα μας σε όλη την διάρκεια της ξενάγησης μας για την δημιουργία του αφιερώματος.

Έχοντας για αρχή έναν χαιρετισμό με την Κυρία Νικολακάκη ξεκινάμε, ήρθε η ώρα να ξεκινήσουμε το αφιέρωμα μας στο Πλοίο.

Ξεκινάει σιγά σιγά το αφιέρωμα στο "βαπόρι της καρδίας μας" . Με βοήθεια του αριστερού καταπέλτη (όπου είναι ο καταπέλτης των επιβατών) και των συμβατών σκαλών οδηγούμαστε στο κατάστρωμα Νο 7 όπου είναι η αφετηρία της ξενάγησης.

Ένας διάδρομος μας οδηγεί στη RECEPTION του πλοίο που πραγματικά θυμίζει RECEPTION κρουαζιερόπλοιου και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αυτές. Εκεί μας υποδέχονται μερικά μέλη του "Ελευθέριος Βενιζέλος" που μας καλωσορίζουν με ένα μεγάλο χαμόγελο και με ένα κέρασμα. Το μεγαλύτερο χαμόγελο όμως το δεχόμαστε από τον Πλοίαρχο Θεοχάρη Αποστολάτο που μας καλωσορίζει και μας δείχνει με αυτόν το τρόπο του ότι σίγουρα θα είναι για εμάς ένας πάρα πολυ ωραίο και ενδιαφέρον αφιέρωμα αυτό μόλις ξεκινάει.

Έχοντας ένα σύντομο χαιρετισμό με τον Πλοίαρχο του Πλοίου αποφασίζουμε με κοινή συννενόηση να πραγματοποιούμε την συνέντευξη με τον στο κατάστρωμα που βρισκόμασταν.
Με μεγάλη χαρά μίλησε στην κάμερα του Chaniaships.com για το πλοίο που βρισκόμασταν , απάντησε πάρα πολύ ευχάριστα σε κάθε απορία που του θέσαμε με διάφορες ερωτήσεις και καταφέραμε να συλλέξουμε πληροφορίες για την προσωπική του ναυτική καριέρα μέχρι τώρα .

Αφού ολοκληρώσαμε την συνέντευξη με τον Πλοίαρχο του Πλοίου ήρθε η ώρα να ολοκληρώσουμε το κατάστρωμα Νο 7 καθώς έχουμε πολλά ακόμα να δούμε.

Λίγο πρίν συνεχίσουμε την ξενάγηση μας στο κατάστρωμα μας υποδέχεται και ερχόμαστε σε γνωριμία με τον Ανθυποπλοίαρχος του Πλοίου Μπάμπη Σταυρουλάκη ο οποίος θα είναι κοντά μας σε όλο το υπόλοιπο αφιέρωμα καθώς θα είναι ο ξεναγός μας στην διάρκεια του αυτού.

Συνεχίζουμε πλώρα του καταστρώματος Νο 7 όπου βρίσκουμε τις πρώτες καμπίνες που διαθέτει το "Ελευθέριος Βενιζέλος". 532 στο σύνολο και ξέρουμε ότι ο αριθμός καμπινών είναι τεράστιος ,δεν το συναντάμε συχνά σε επιβατικά πλοία.

Οι καμπίνες του πλοίου χωρίζονται σε δίκλινες, τρίκλινες, τετράκλινες, pet καμπινες, καμπίνες lux καθώς και 2 καμπίνες ΑΜΕΑ.

Με την βοήθεια της σκάλας που βρίσκεται στην μέση του πλοίου ανεβαίνουμε στο κατάστρωμα Νο 8.
Το πρώτο πράγμα που μας τράβηξε την προσοχή μόλις φτάσαμε ήταν το μικρό εκκλησάκι στο δέξι μας χέρι ,ένας υπέροχος διαμορφωμένος χωρος για όποιον θέλει να ανάψει ένα κερί και να προσευχηθεί στις εικόνες που διαθέτει.

Προχωράμε πρύμα του πλοίου όπου βρίσκουμε ενα από τα BAR. Εντύπωση μας κάνουν οι άνετες πολυθρόνες στις οποίες μπορεί ο επιβάτης να καθίσει και να απολαύσει το αναψυκτικό του ή το ποτό του χαζεύοντας έξω από τα μεγάλα παράθυρα την θάλασσα απολαμβάνοντας έτσι το ταξίδι του και χαλαρώνοντας.

Συνεχίζουμε πλώρα του "Ελευθέριος Βενιζέλος" και κάπου στην μέση του καταστρώματος Νο 8 βρίσκουμε τα καταστήματα του πλοίου, τα οποία διαθέτουν μεγάλη ποικιλία από ρούχα και αρώματα μέχρι και κρητικά παραδοσιακά προϊόντα που μπορεί να αποκτήσει ο κάθε επισκέπτης την ώρα του ταξιδιού για προσωπική του χρήση ή να τα κάνει δώρο σε κάποιο αγαπημένο του πρόσωπο.

Ανεβαίνουμε άλλο ένα κατάστρωμα φτάνουμε στο κατάστρωμα 9 όπου προχωράμε προς την πλώρη του Πλοίου όπου βρίσκουμε το εντυπωσιακό κυρίως σαλόνι. Οι μεγάλοι δερμάτινοι καναπέδες κλέβουν την παράσταση καθώς και ο άψογα διαμορφωμένος χώρος . Σε αυτόν τον χώρο ο επιβάτης μπορεί να καθίσει άνετα και να απολαύσει το ποτό του ή το καφέ του διαβάζοντας ένα βιβλίο ή ακόμα και σερφάροντας στο διαδίκτυο.

DSC09478 (1).JPG

Έχοντας μια πάρα πολύ όμορφη κουβέντα με το πλήρωμα του "Ελευθέριος Βενιζέλος" συνεχίζουμε την βόλτα μας στο κατάστρωμα Νο 9 και προχωράμε προς την πρύμνη.

Εκεί όπου βρίσκουμε το Εστιατόριο A LA CARTE.
Ένας όμορφος και άνετος χώρος που μπορεί ο επιβάτης να απολαύσει τα νόστιμα κρητικά φαγητά που πραγματικά θα του μείνουν αξέχαστα.

Η ξενάγηση μας συνεχίζεται ανεβαίνοντας προς το κατάστρωμα Νο 10. Πραγματικά αναρωτιέται κανείς σε τι "βασιλοβάπορο" βρισκόμαστε γιατί το κάθε κατάστρωμα είναι μοναδικό και καλοδιατηρημένο.

Φτάνουμε στο πίσω μέρος του καταστρώματος Νο 10 εκεί βρίσκουμε την κυκλική DISCO. Πραγματικά μπορούμε να πούμε ότι είναι ο πιο όμορφος χώρος του "Ελευθέριος Βενιζέλος" καθώς είναι άψογα ρυθμισμένο με το BAR και τα τραπεζάκια να συνθέτουν αυτό το χώρο που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει μια κανονική DISCO.
Ο χώρος είναι διώροφος και έτσι μπορεί ο κάθε επιβάτης να απολαύσει το ποτό του εν πλώ και να χαλάρωση χαζεύοντας την θάλασσα από τα τεράστια παράθυρα που διαθέτει.

Ανεβαίνοντας την εσωτερική σκάλα της DISCO βρισκόμαστε στο κατάστρωμα Νο 11 όπου είναι και το τελευταίο κατάστρωμα που υπάρχει στο "Ελευθέριος Βενιζέλος" και το οποίο μας οδηγεί προς τα εξωτερικά καταστρώματα.

Με το βλέμμα προς την πλώρη ξεκινάμε την βόλτα μας στο εξωτερικό κατάστρωμα που βρισκόμαστε, πραγματικά η θέα της Σούδας από ψηλά είναι μαγική. Με καλή παρέα και μια πολύ όμορφη συζήτηση για το Πλοίο φτάνουμε κάτω από την επιβλητική τσιμινιέρα που πραγματικά την χαζέψαμε λίγο παραπάνω καθώς δεν σας κρύβουμε ότι αυτό το Πλοίο είναι ένα από τα αγαπημένα της ομάδας μας.

Συνεχίζουμε την βόλτα στο εξωτερικό κατάστρωμα του "Ελευθέριος Βενιζέλος" και δίπλα από την τσιμινιέρα βρίσκουμε την εξωτερικη πισίνα καθώς και το εξωτερικό BAR. Τα όμορφα τραπεζάκια να κλέβουν την παράσταση, ακόμα και εδώ σε κάποιο ημερήσιο ταξίδι, ο επιβάτης μπορεί να απολαύσει για ώρες το απέραντο γαλάζιο της θάλασσας με έναν καφέ στο χέρι ή ένα χυμό.

Συνεχίζουμε την ξενάγηση και φτάνει για εμάς η μεγάλη ώρα που είναι η επίσκεψη μας στην γέφυρα του "Ελευθέριος Βενιζέλος".
Με την είσοδο μας τα λόγια σώπασαν και απλά αυτό που βλέπουμε νιώθουμε σα να βρισκόμαστε σε γέφυρα κρουαζιερόπλοιου.
Μείναμε αρκετή ώρα στην γέφυρα μιλώντας με τον καλό μας φίλο Μπάμπη Σταυρουλάκη για τα χαρακτηριστικά της γέφυρας.

Απ' ότι μας ενημέρωσε, ο "γίγαντας" είναι 176 μέτρα, έχει μήκος 29 μέτρων πλάτου επίσης διαθέτει 2 τεράστια Bow Thruster, διαθέτει δύο τιμόνια που δίνουν τη δυνατότητα στο πλοίο να μανουβράρει πολύ εύκολα και γρήγορα μέσα στα λιμάνια. Διαθέτει 5 ηλεκτρομηχανές,4 κύριες 16κύλινδρες μηχανές τύπου V ισχύος 10000 ίππων η καθεμία.

Έχοντας πάρει μια πολύ καλή γεύση από την γέφυρα ήρθε η ώρα να επισκεφθούμε το τελευταίο σημείο που είναι αυτό του γκαράζ.
Με λίγη κουβέντα μεταξύ μας φτάνουμε ξανά εκεί όπου αρχίσαμε στο "Γκαράζ" του Ελευθέριος Βενιζέλος το οποίο είναι χωρισμένο σε πέντε πατώματα.

Το γκαράζ Νο3 όπου είναι το κυρίως γκαράζ,
το γκαράζ Νο 5 όπου είναι το δεύτερο κυρίως γκαράζ.
Στο γκαράζ Νο2 μπορούν να τοποθετηθούν τουλάχιστον 90 αυτοκίνητα
τα γκαράζ Νο 4 και Νο 6 (πατάρια).

Τα φορτηγά και τα μεγάλα οχήματα φορτώνονται κυρίως στο κυρίως γκαράζ του πλοίου (το γκαράζ Νο 3 και στο γκαράζ Νο5). Συνολικά το Ελευθέριος Βενιζέλος μπορεί να μεταφέρει 800 αυτοκίνητα Ι.Χ και περίπου 50 φορτηγά ένας αριθμός τεράστιος για πλοίο της Ελληνικής ακτοπλοΐας.

Αφου ολοκληρώσαμε και την ξενάγηση μας από το γκαράζ του Ελευθέριος Βενιζέλος ήρθε η ώρα να αποχαιρετήσουμε το υπέροχο πλήρωμα του πλοίου το οποίο ήταν δίπλα μας σε όλο το αφιέρωμα.

Ξεκινάμε το χαιρετισμό μας από τον Καπετάνιο του πλοίου τον αγαπημένο μας Κύριο Θεοχάρη Αποστολάτο έναν υπέροχο άνθρωπο που χαρήκαμε πολύ σαν ομάδα που τον γνωρίσαμε και τον εντάξαμε στις καρδίες μας.

Συνεχίζουμε στον δεύτερο χαιρετισμό με την αγαπημένη μας Κυρία Αννα Νικολάκη που εδώ όσα ευχαριστώ και αν πούμε είναι λίγα. "Κυρία Άννα είστε ένας υπέροχος άνθρωπος και είναι χαρά μας που σας έχουμε γνωρίσει. Το ευχαριστώ προς εσάς είναι λίγο,ευχαριστούμε για ακόμα μία φορά για όλα".

Φυσικά τον τρίτο χαιρετισμό θα τον κάνουμε σε ένα νέο άτομο που γνωρίσαμε και είναι μεγάλη μας χαρά και δεν είναι άλλος από τον καλό φίλο Μπάμπη Σταυρουλάκη

"Φίλε Μπάμπη σε ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη ξενάγηση στο πλοίο και σου ευχόμαστε ολόψυχα καλή χρονία με υγεία και ευτυχισμένο το νέο έτος".

Φυσικά πολλές ευχές θα δώσουμε σε όλο το φιλόξενο πλήρωμα του "Ελευθέριος Βενιζέλος" που σε όλη την διάρκεια του αφιερώματος ήταν με το χαμόγελο στα χείλι και τους ευχαριστούμε.

Αφού αποβιβαστήκαμε από το "Ελευθέριος Βενιζέλος" μείναμε αρκετή ώρα χαζεύοντας το πλοίο από κάτω και τραβώντας κάποια εξωτερικά πλάνα για την ολοκλήρωση του αφιερώματος μας. Φυσικά δεν μπορούσαμε να κλείσουμε ένα τέτοιο αφιέρωμα χωρίς ένα βίντεο από την αναχώρηση του "Βάπορα" από το λιμάνι της Σούδας, έτσι το ίδιο βράδυ μέλει της ομάδας μας βρεθήκαμε στο λιμάνι της Σούδας για να τραβήξουμε ένα βίντεο και πραγματικά όταν το πλοίο άρχισε να αναχωρεί νιώσαμε ότι αντικρίζαμε κάτι μοναδικό.

Κάπου εδώ τελειώνει ακόμα ένα αφιέρωμα σε ένα πλοίο κόσμημα για την Ελληνική Ακτοπλοΐα και ένα πλοίο που θαυμάζαμε και αγαπούσαμε από παιδιά γι' αυτό το λόγο υπέρ ευχαριστούμε την ANEK LINES και την BLUE STAR FERRIES για την παραχώρηση της άδεις να πραγματοποιούμε ένα τέτοιο αφιέρωμα στο στολίδι της Ελληνικής Ακτοπλοΐας.

Τέλος ευχαριστούμε όλους και όλες εσάς που το 2023 ταξιδέψατε μαζί μας μέσα από το Chaniaships.com.

Με όρεξη , αγάπη και πάνω απ' όλα μεράκι γι' αυτό που κάνουμε σας υποσχόμαστε ότι το νέο έτος σας ετοιμάζουμε και όλα όμορφα θέματα μέσα από το προσωπικό μας site.

Μένετε συνδεδεμένοι και θα δείτε ακόμα πολλά!

Το chaniaships.com σας εύχεται ειρηνικό και με υγεία το 2024!

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από την ANEK LINES

1) Τον Κύριο Θεοχάρη Αποστολάτο

2)Του Κύριο Μπάμπη Σταυρουλάκη

3)Την Κυρία Αννα Νικολακάκη

4)Την Κυρία Χριστίνα Γρηγορά.

Για την πραγματοποίηση του αφιέρωματος συμμετείχαν οι: